MENS VI VENTER PÅ TULIPANERNE







PROFIL
Asger Albjerg
forfatter, fil.dr
Jeg har været højskolelærer i Sverige,
leder af Nordens Institut på Åland
og i det meste af mit arbejdsliv
lektor i dansk ved Helsingfors Universitet.







Det satte sig fast med det samme, da jeg læste det i en klumme af Georg Metz:

En af folkestyrets få vismænd den radikale veteran Niels Helveg Petersen blev forleden citeret for en ny naturlov: Vand løber nedad, men magt stiger til hovedet.

Læseren kender måske nogen, det passer på.
Jeg fandt mange, mens jeg hengav mig til en af sommerens udendørs sysler: at bygge en stenmur foran cykelskuret. Den grimme gruskant forsvandt, i stedet fik vi et bed til forårets tulipaner.
Mens vi venter på dem, kan vi kikke på lavendler, langs brædderne høj hvid okseøje, lige for står der rosenrod og i midten en sankt-hansurt.
De er alle flerårige.
Især sankthansurten, som på svensk hedder kärleksört, skulle have en tendens til at brede sig på andres bekostning. 


ANNONCE:  

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar