PÅ FLUGT




Danske jøder på flugt i 1943

PROFIL
Asger Albjerg                     
forfatter, fil.dr
Jeg har været højskolelærer i Sverige,
leder af Nordens Institut på Åland
og i det meste af mit arbejdsliv
lektor i dansk ved Helsingfors Universitet.




Fra Line, en af mine gode danske venner, modtog jeg i går nedenstående mail:

Kære alle

Politiken har idag en absolut rørende beretning om flygtningens vej til Europa med titlen "Der kommer en båd". I Danmark skal flygtninge nu sendes direkte i fattigdom, mens regeringen vil give mig skattelettelser! 
Derfor har jeg oprettet en indsamling via Dansk Flygtningehjælp – når regeringen ikke vil hjælpe, må vi jo gøre det selv. Indsamlingen er ambitiøs, 3000 kr. på 14 dage, så jeg har brug for din hjælp! 

Kh Line

Hvis du har lyst, kan du give et bidrag her: 

Jeg har selv støttet Lines initiativ med et bidrag, og det giver jeg hermed mine læsere lejlighed til også at gøre.


ANNONCE:








Ingen kommentarer:

Send en kommentar